Tarot Üzerine

Çeviri yapmaktan kafayı yememek ve biraz soluklanmak için yeni bölümle geldim tekrardan merhabalar. Geçen bölümde namı değer Büyü Sohbetleri  bölümünde çokta bahsedemediğimi farkettiğim bir konuyu ele alacağım bu hem yine Neonna sayfalarca sinir krizi geçiriyor teması ile başlayıp tarot üzerine güzel alıntılarla altı dolu araştırma köşemiz olacak . Neonna iyisin hoşsun ama boş yapıyorsun diyerek tarotun sosyal medyada saptırılan yönlerini eleştirdiğim ve doğru olduğunu kabul ettiğim  şeylerle düzelttiğim kısmı atlayıp direk "Tarot Nedir " alt başlığına uçabilirsiniz . Evet hem kişisel eklemelerim ve araştırmaların ortaya çıkardığı bu bölümde hepinize iyi okumalar dilerim . 


Neonna Köşesi 

Şimdi gel gelelim yeni bölümün kafa siken kısmına , geçen bölümün sonlarına doğru mental sağlığım daha fazla dayanamadığı için tarota çok değinemedim , ki "popüler" olan akım mı deriz neyse ne artık en çok harcanan tarot oldu . Ben lise sondayken de  böyle bir kesim az da olsa vardı artık tek farkı saolsun her tarot falcısı her yerde , H E R  Y E R D E  teşekkürler instagram ve tiktok :) . Hala tam anlayabilmiş değilim nasıl bir anda bu kollektif tarotçular tüm instagrama pire gibi yayıldı ama şahsım adına beni baya baya yoruyor bu kitle artık . Şimdi demem her tarot sayfasına değil tabii , bokunu çıkartmadan alma-verme dengesini koruyan ve kişiye özel tarot bakan sayfaların başımın üstünde yeri her zaman var . Birazdan ağır söyleneceğim kitle tamamen bunu sömüren kişiler . Buna gerçekten sömürme dememin sebebi belli bir kitlece kullanılan bir şeyin popülerite ve para amacına kullanılıyor olması . Yani abi kusura bakmayın ama tarot "ammaaan insanlara duymak istediği şeyi söyle paranı al otur mis gibi hayat " ya da " of şu sıralar falcılık çok popüler ben en iyisi bi tarot sayfası açayım iki güne popülerim kitle çekince de özel tarot bakarım misss " kafası ile kendimizi gaza getireceğimiz bir şey değil gerçekçi olalım şimdi :) . Bunu da insan neden yapar anlamış değilim , çağımızın hastalığı işte kolay yoldan zengin olmaya çalışma hastalığı . Tüm bunların yanı sıra bir de kollektif açılım saçmalığı çıktı birde ... evet kollektif açılım ... içerik üreticisinin kendini tanrı sanıp en az 1 milyon tanımadığı enerjiyi mükemmelce yorumladığına "kendini inandırdığı" bir tarot türü . Evet evet sosyal platformalar belli bir enerjiyi uzaktanda olsa birleştirmek ve kanalize etmek için mükmemmel bir yer AMA BİNLERCE FARKLI ENERJİYİ OKUMAK İÇİN DEĞİL. Bana saçma gelen kısmı açıklama kısmına yazılan " üç kere etkileşim ver kabul et " ya da " sadece takip edip etkileşim vereceklere niyet ettim ehe " sözde nİyEt OluMlAmAlARı . Kanka siz olayı baya yanlış anladınız bu alınıp kabul edilip yenip yutulup sindirilecek bir şey değil . E ben bu iki açıklamadan doğruca şunu anlıyorum abi sevgili arkadaşımız  havaya tarot açmış artık kime denk gelirse "bak tuttu tarotum " diye övünecek . Biz farklı gerçekliklerde mi yaşıyoruz abi aloooooo . Hadi keşfete düşmedi kendi kitlesinde kaldı diyelim reels videosu , hadi bin kişi de takipçisi olsun eğer bin kişiyle bir iletişimi etkileşimi yoksa enerjisini tanımıyorsa ben çıkar derim yani " gökte uçan kuşamı bakıyorsun tarotu" diye . Çünkü bizim adımız bile bir enerji taşıyabiliyor ya hani bu yüzden büyülere filan isim kağıdı koyuyoruz ad soyad yazıyoruz doğum tarihi yazıyoruz hah amaç enerjiyi olabildiğince spesifikleştirmek . Hani bu yüzden cadı adı filan seçiliyor hani . Çaktık mı köfteyi ? Yani bu öncüllerde TakPiÇleRmİe NiYtE eDyOuRmU gibi anasının nikahına kadar genelleyici ve ucu açık bir söylemi kullanmak " Pizzada bir sebze olan domates içerdiği için sağlıklıdır" söylemiyle aynı kafa siken bir boyut alıyor. Hemen sebebini de söyleyelim sen bir tarot videosu çekip koydun o sırada ben bunu keşfetimde gördüm açıklamayı okuyup "aaaa ben de katılayım " diyerek takibe aldım videoyu beğendim kaydettim yorum attım VE BEN GERÇEKTEN BİR ANDA BUNUN BİR PARÇASI MI OLDUM ŞİMDİ AQ . Oyun serverı mı bu gir çık alllooooo 2008 -2010 yıllarında silkroad mı oynuyorum tarotuma mı bakıyorum alooooooo .Gerçekten bir enerjiye "katılmak" bu kadar kolay mı ? ya da artık tarotta mı manifest oldu al ver , al kabul et saçmalıkları buraya da girdi . Yalvarırım bana kahvaltıyı hangi alkolle yaptığınızı söyleyin ben ayık kafa sizin saçmalığınıza yemin ederim yetişemiyorum abi . Olum hangi 110 ıq çıkıpta bu tarot senin al kabul et dedi olum hiç mi ne yaptığımızı arada bir sorgulamıyoruz be . Ve abi özellikle bir ara kendime algoritma oluşturup gözlemledim ya abi size yemin ediyorum her açtığımda herkese dedikleri şey yemin ediyorum aynı " şuan seni düşünüyor , geri dönecek , sıkıntıları var geçsin geri dönecek , sana geri dönecek ciddi yola gireceksiniz " ya da ara sıra belli olmasın diye aynılarının negatifi , aynı her keşfetime düşen tarotçulara baktım aynı . Hatta şöyle de güzel (!) bir deneyimim var zamanında bir eleman üzerinde bende denedim bunu, 1 ay düzenli olarak baktım , aynı şeyler beni düşünüyor , beni bekliyor güzel bir geleceğimiz olacakmış bana sular sellerr gibi aşıkmış pişmanmış , arkadaşlar benim bu tarotu baktırdığım eleman gay çıktı ... evet evet bana sular selleer gibi aşık olan ,  benim için ölen biten adam evet çok mükkemel harikulede kollektif tarotçu ablamızın-abimizin kollektif olarak bir parçası olduğum tarotunda bana aşık olduğu söylenen adam GAY çıktı . Dedim olabilir farklı bir kişiyle denedim , yine bahsettiğim kişi bana aşkından derbeder oluyor evet , diğer kişininde sevgilisi varmış . Bakın yemin ederim mizah değil , abartı değil . Yazı tura atın ama kollektif tarotun bir parçası olmayın abi . Öyle böyle yarım ağız da inanmadım he dedim bu net böyle inancımda hiç bir pürüz yoktu ama bakınız sonuç bu . Şuan falcılık üzerine geldiğimiz konumu mizah sayfalarından takip edebilirsiniz zaten :) . Ha daha kötüsü de var , bilimum butikler renkli cicili bicili tarot kartları (!) ve rune setleri de satıyor artık :) Eeeee kapitalizmi damarlarımızdan yeterince aldıysak devam ediyorum o zaman :) Hatta daha kötüsü de var tarot kursu filan da veriliyor . Gizli kalması gereken hatta ingilizcesi Occult olan ve türkçeye isim olarak " gizemli ve fiil olarak gizlenmek saklanmak "anlamına gelen Okült ilimleri boktan mizah sayfalarına ve kapitalizmin tek dişli canavarına yem ettiğimize göre ve gizemli olan her şeyi gölgelerde gezinen kısmını sikip attığımıza göre denecek çokta bir şey kalmamakla birlikte bu sessizliği bozan tüm oluşumlara ağız dolusu küfür etmekten başka elimizde bir şey yok ve elimizden bir şey gelmiyor. Acınası ne diyeyim insanların boktan zehirli hırslarının Cadılık Zanaatini de tüketmesi aşırı acınası. Ben hala bir ümit insanların cadılık akımlarını salmalarını bekliyorum . " eeeee Neonna yine locadan konuşuyorsun , sen nasıl bakıyorsun peki tarotu ?" derseniz eğer , kitapçıktan yardım al önemli yerleri ve kartlarda ki resimleri incele not al son olarak 6. hissin seni olması gereken yere götürecek insanıyım ben . Ha ben kişisel olarak enerjimi çok güçlü bir şekilde her an yönetemediğim için ( some 0 odak problems ) ben açılımlarımı eğer karşı tarafın enerjisini avucumun içi kadar iyi bilmiyorsam uzaktan da tarot bakmamayı tercih ediyorum , o yüzden açılım yapacağım kişi yanımda olursa okumam çok daha kolay oluyor . Bu da sanırım benim kusurum otomatik odaklanamıyorum ben . Ha tabi bunun daha boktan halleri de var evrildiler akımlarla birlikte ayıpsınız ya :) , paylaş kısmına basın 739867486. kişinin üçüncü harfi evleneceğiniz kişinin baş harfi 459867498674986. kişinin 2 . harfi de burcu filan oluyor , ya da pişman olup bize dönecek kişinin adının baş hafi burcu filan oluyor evet evet . Tarot falı bu yanlışımız yok , ama hangi paralel evrendeki tarot ben de bilmiyorum :) çünkü benim bildiğim kişinin karakteristiği hatta burcu hatta yaşı filan eğer iyi bir okuyucuysak tarot kartlarında çıkıyor zaten ya , kıçımızı kaldırıp yorumlasak mı acaba ya hani kendimize tarotçu filan diyoruz ya . Ya da mükemmel bir çözümüm var , bunu kullanıp aktiflik kasmaya çalışmasak filan ? süper fikir dimi bence de . Neyse başıma ağrılar girdi artık ufaktan tarotun derinlemesine  alıntılarla bir bakalım , gözümüz gönlümüz açılsın . ( Meraklı okuyucu için alıntı yaptığım tüm forumu koydum tüm yazanları formun yazarına saygısızlık olmasın diye almıyorum Tarihçesini öğrenmek isteyenler için hemen şuraya bırakıyorum linki : Tarotun Tarihçesi   ) 

 Tarot Nedir ? ( Alıntıların Hepsi Biriciğim Gnoxis'ten)


Kabala Dünya'ya giden yol olarak bilinir ve en önemli özelliği ise gök ile Dünya arasında sürekli hareket etmesidir.Simya atesin yaratıcı etkisi tarafından yönetilir ve öncelikle yaratıcılık süreci ile ilgilenen sanattır.Geriye bir tek su dünasıyla ilgilenen ve doğrudan sezgilerimize hitap eden bir kehanet sistemi kaldı.

Tarot mistik bir sistem olarak etkisini yüzyıllar içerisinde çevresinde olup bitenlere ayak uydurarak gösteriyor.

Nereden geldiği ve nereye gittiği bilinmeyen ve her şeye uyum sağladığı , değiştiği ve büyüdüğü halde mükemmel felsefesini kaybetmediği ve her şeyi mükemmel içerdiği için Tarot yaşaya ve güvenilir bir kehanet sistemidir.

Bilginler Tarot'un oluşumunu 15.Y.Y. İtlya'sına , Eski Mısr'a ve Hindistan'a kadar takip etmeyi denediler.Bu tür araştırmaların değeri tartışılır fakat ilk tarot olgusuna karşı insanların ''bilinç altı'' , ''bilinç dışı'' , ''sağ ve sol beyin yarıları'' , ''Anima '' gibi kavramları bilmedikleri kesin.Bu yüzden birçok bilgi resimlerden elde edilmek zorunda kaldı.Yazılı ifadeler yerine resimleri kullanmak doğunun sistemidir.Bunun bir değişiyi batı Avrupa'da bulunan Haçlı yolundaki İsa'nın yaşantısından kesitler serisidir.Öğrenci bu yaşantı kesitlerini derin düşününce de ustası da ruhundakileri hissedebiliyordu.Tarot kartları da aynı prensibe dayanarak işler , enerji içimizi tamamen doldurur.

Tarot iletisini resimlerle ifade ettiği için dogmatik değildir.Felsefi bir sistem ve kehanet olarak Tarot'un başarısını pratikliği ve sayısız yorumlama olasılıklarına borçluyuz.Resimler tüm dünyada zaman ve kültürlere bağlı kalmaksızın anlaşılabiyor.

Kainat , ölüm , sevgi , şeytan , kader gibi bütün önemli kütürler burada temsil edilmiştir.Tarot tüm sosyal , kültürel , dini ve ırk engellerini aşar.

Sadece renk sembol ve jokerden oluşmlarına rağmen modern oyun kağıtlarının kaynağında Tarot'un olduğundan hiç kuşku yok.

22 dar açılı kart ve Arkana'dan oluşan ve en eski Tarot olarak bilinen kartlar Rönesans döneminin İtalya'sında çizilmiş ve bugün Viskoni olarak bilinmektedir.O dönemin düşünce sistemini zaman zaman kiliseden uzak dinsiz oluşumlarla bölse de genelde Hıristiyanlıkla ilgili resimlerle yansıtır.O dönemde kilise dinsiz oluşumları halkı etkilemek için kullanırdı.Bu yüzden kartlarda Hıristiyanlıkla ilgli resimlerin yanı sıra Hıristiyanlık öncesi döneme ait resimler de vardır.

İlk Tarot çıkışından bu yana geçen üç yüz-dört yüz yıl içinde Tarot Avrupa'da inişli çıkışlı evreler geçirmiştir.Court de Gebelin , Eiphas Levi ve Papus gibi kişiler Tarot kartlarının anlamları konusunda kendi yorumlarını ilave etmşlerdir.

Fakat 19.Y.Y. sonu ve 20.Y.Y. başlarında büyü , mistik ve gizli bililerin ilgi lanlarında farklılaşma oluştu.Astroloji ve Kabala'dan yeni bilgiler edinidi.

Kabalistik ''yaşam ağacı'' düşüncesine olan bağı ise tanımlayıcı bir şeilde açılanmıştır.Özleştirmecilerin ileri sürdükleri karşı yorumlara rağmen (bu arada hiçkimse gerçek oluşum şeklini bilemez) bugün bu görüş pratikte herkes tarafından kabul edilmiştir.

Aradan geçen yüz yıl içinde bugün biz daralarak globalleşen kültür ve efsanelerinden kopan bir toplumda bulunuyoruz.Bu yüzen Tarot'ta kendini geliştirmeli ve dünyaya ayak uydurmalı.20.Y.Y. Batılı düşüncelerin doğudaki Budizm ve Yoga gibi felsefelere yönlendiğine ve Şaamaniz gibi eski dinlerin yeniden keşfedildiğine şahit oldu.Bu arada astroloji ve simya gibi bilimler gelişmeleri ile alıp başını gittiler.Genel Tarot da tüm bu parçaları birleştirip tüm insanlığın ruhundaki gerçekleri yansıtacak bütünü oluşturuyor.


Kartlar Büyük Arkana ve Küçük Arkana olarak iki ana gruba bölünmüştür.

Büyük Arkna yirmi iki karttan oluşmkta. İki grup olarak görülmesi gereken kartlardan yirmi biri I den XXI' e kadar numaralandırılmıştır.Yirmi ikinci kart ise -Joker- 0 değerini taşımaktadır ve diğerlerinden bağımsızdır.Ana kartlar doğada var olan gizemli ve görülmeyen güçleri temsil eder.Kontrol edemediğimiz bu güçler hayatımızı etkilemektedir.

Yirmi iki kartın her biri astroloji ve simya ile bağlantısı vardır.Bu kartlardan on iki tanesi burçları , yedi tanesi kutsal gezegenleri ve üç tanesi de simya olgularından üçünü ; ateş , su ve havayla etkileşir.Dördüncü olgu olan toprak ise Küçük Arkana da gösterilmektedir.Küçük Arkana yaşamımızdaki olaylar , çevremizdeki etkiler ve varlığımızla ilgilenmektedir.


Tarot alimleri her zaman kartların doğru numaralandırılıp işaretlendiği konusunda tartışmışlardır.Varılan ortak nokta ise her sembol için dört kartın olması ve hepsinin on altı kart olması gerektiği yolunda.Burada ise ya Kral , Kraliçe , Şövalye ve Vale veya Şövlye , Kral , Vale ve Kız bazen de farklı tanımlamalar kullanılmlı.Zaten yeterince karmaşık olan bu adlandırma olayı burçların da işin içine girmesi ile iyice akılları karıştıracak.Bir kart serisi ile burçlar arasında kurulması gereken bir bağda zorluklar yaşanırken Kız veya Vale safdışı bırakılmak zorunda kalınır.Genel Tarot bu sorunu her sıraya üç kart vererek çözümlüyor.Kral , Kraliçe ve Vale. Böylece her kart serisi belli bir burca yönlendirilebiliyor.Mesela Maça(ateş) sersinin üç kartı astrolojik burçları simgelemektedir.Maça Kralı Yay , Maça Kraiçe Oğlak ve Maça Valesi ise Aslan burçlarını simgeler.

Bu radikal bir değişiklik gibi gelebilir.Tarot'un bazı öğrencileri Küçük Arkana'nın kart adedini 56'dan 52'ye indirilmesini geleneklerden kopma gibi görüyorlar.Fakat hiçbir zaman unutulmamalı ki kartların adedi tarih boyunca düşmüştür.Eski Tarot'lar da birinde 62 kart bulunurken Florentin Tarot'unda 97 kart vardı.



















Yorumlar

Popüler Yayınlar