Büyü ve Ritüel Farkları Üzerine

Evet yine uzun süren bir aranın ardından buralara döndüm , bilinen üzere son zamanlarda sosyal medyanın pasif agresif olarak gelişmesi ve yaygınlaşması üzerine gizli kalan bir çok olgu gün yüzüne yarım yamalak çıkmak durumunda kaldı . Son zamanlarda instagram ve ne yazık ki tiktok olmak üzere bir çok mecrada benim tabirimle bir " Medyum Furyası" başlamış oldu . Küçük gözükse bile işler belli bir süre sonra boktan bir hal almaya başladı . Geri döndürme ritüelleri , mesaj attırma ritüelleri ve aşık ettirme ritüelleri gibi tonlarca saçmalık,  bu gözler neler neler gördü ah bir bilseniz . Neyse öncelikle gelin büyü ve ritüel kavramlarını ufaktan ufaktan inceleyelim ve bu sayfanın ilk kişisel yazısını iç ısıtan sıcak bir filtre kahve ile kutlayalım .




Ritüel Nedir Ne Değildir Ve Ne Olmamalıdır 

Öncelikle şuraya temiz kafayla başlamak namına yalvarırım sosyal medyada gördüğünüz tüm ritüelleri unutun . Unuttuysak başlıyorum o zaman , öncelikle ritüel  ayinlerin bir araya gelmesi ile oluşan ayinler dizinidir . Burada ayin aslında dinsel tören olarak kabul edersek Türk Dil Kurumu'nun da ışığıyla çok da yanlış söylemiş sayılmayız  . Ritüel ise bu ayinlerin oluşturduğu bir dizindir ve ayin ve ritüel asla aynı şeyler değildir . Ama aynı zamanda ritüel illa dinsel bir tören bütünü de olmak zorunda değildir  sadece birinci elden en azından pagan tarzı olarak ilahla birebir bir şey için temas kurulacağı bir yerdir sözün özü illa bir Tanrı(ça)'yı Onurlandırmak , tapınmak için kullanılan öğreti değildir ama eski sevgilimizi geri döndürmek için kullanacağımız bir yol da değildir :) 

Şöyle basit bir örnek verirsek bir Şifa Ritüelini ele alalım . Yine Wiccan  perspektifinden bir örnek verelim ben Bilge Kocakarı olan Cadı Tanrıça Hekate'nin adıyla bir Şifalandırma Ritüeli uygulayacağım , Tanrıça'yı sembolen 13 mum yaktım ( bakınız Hekate 13 rakamı ile sembolize edilir )
ya da onun büstünü koydum onu temsil eden şeyleri sunağıma koydum . Mavi bir mumu şifalandıracağım kişiye adayarak 7 gün 7 dakika yaktım . Evet dinsel bir olgu var , kademeli ilerleyen bir süreç var evet bu şuan tam anlamıyla mükemmel bir ritüel . Daha normal bir örnek verelim dinden ayırıp atıyorum tamamen , ben bana ulaşmasını istediğim kişinin adını soyadını dileğimle birlikte bir bardak suya okudum ve her gün o sudan bir yudum aldım evet bu da gayet güzel tam anlamıyla kademeli ilerleyen bir ritüeldir . 

Peki ne Ritüel değil ? Yine atıyorum bana ulaşmasını istediğim kişinin adını bir kağıda bilmem kaç kere dileğimle birlikte yazdım ya da her hangi dini bir sembol ya da dua ekleyerek bunu yaktım ya da sakladım BAM bu bir büyüdür . Özellikle yaşadığımız topraklarda sosyal medyanın da gelişip yaygınlaşması ve ezoterik ve okült ilimlerin de ne yazık ki gündem olduğu bu zamanlarda herkesin  dilinden düşürmediği medyumlar büyük ihtimalle insanlara ritüel adı altında ya deli saçması gerçek bile olmayan şeyleri ya da tepki çekmesin diye büyüleri ritüel olarak güzelleyip fırıncı küreğiyle yediriyor . Özellikle aşık ettirme ritüelleri , geri döndürme , mesaj attırma ve benzeri deli saçması işlerdir ki aşık ettirme ve aşk temalı yapılan her şey bir büyüdür . Ekleme yapacak olursam da aşık etme ve geri döndürme büyüleri tamamen iradeye müdahale olduğu için etik kabul edilmez .Çok çok yüzeysel olacak belki ama tek seferlik bir süreç ve kademeleri olmayan aynı zamanda yaptım oldu bitti olan her şey büyüdür . Havvas da ritüel inancı yok diye biliyorum ( ki yanlışım varsa düzeltin ) Allahın adlarıyla ve Süleymanın Tılsımlarıyla , esmalarla ya da her ne barındırıyorsa içinde detaylıca bilgi sahibi olmadığınız Havvas alanına çok da girmenizi tavsiye etmem dini bütünselliğinin yanı sıra varlık bazlı ciddiyet ve bilgi gerektiren hiçbir şeyi kendimiz ve karşı tarafın sağlığı için yapmıyoruz bunların yanı sıra canı gönülden edeceğiniz dua hem en güvenilir hem de en kabul edilebilir bir çalışma olacaktır , tecrübeyle sabit bu gibi şeylerle başına bir tatsız hadise çeken bir çok kişi tanıdım . 

Büyü ve ritüel için az çok bir bilgi ve gözlemleme aşaması sonucunda ortaya koyacağım naçizane ufak detay farkları bunlardır . Keza yine sosyal medyada medyumluğu meslek haline getiren elemanlardan kısaca uzak duruyoruz . Ruhsal bir şeyi materyal bir şeye dönüştürüp bunu kapitalizmin yem kabı yapmak ne kadar mantıklı sonuç olarak , ki kaldı ki kendini ruhsallığa adamış işinin ehli kişi bunun para kapısı olmayacağını çok iyi bilir . Ritüel taslağının eksiksiz ve cuk oturması için kullanmayı sevdiğim bu naçizane ritüeli de buraya bırakıyorum 2022 yılında gözümüz her şeyiyle Kadim Bilginin kullanıcılarından leziz bir ritüel görsün :) 


Yorumlar

Popüler Yayınlar